Summer 1939. Nazi Germany and Bolshevik Russia have just signed the Germano-Soviet pact. Hitler is preparing his invasion of Europe. Stalin is the absolute master of the USSR. His tool : the secret police, the NKVD, whose members form an elite enjoying all possible privileges. Anna, in a simple baggage carrier while various figures of the all-powerful Nomenklatura gravitate around her. She tries, surrounded by this monstrous universe, to live the love of her life...