An allegory of the Golem, a Jewish mythical creature personifying displacement and exile, this film tells the story of a woman (similar to the biblical Ruth) and her sisters, who are forced into exile after the death of their husbands. It is set in 1990s Paris, where the director was living in self-imposed exile following the ban on his 1982 documentary in Israel. The recurring theme of the film is migrations and unrooting, like the legendary Golem.