The rise and fall of Colin's paranoia echoes the theater groups' activity and collapse, seen in extremely physical and ritualistic exercises/rehearsals consuming huge portions of the pic's running time. Passages amount to a doc on French experimental theater in the late '60s, furthering the helmer's lifelong fascination with the stage and actors.