Unable to put a single word on paper, a youngish man with one novel to his credit finds that his life is crumbling to ruins around him because of his severe case of writer's block. He tries every remedy known to man and makes up a few new ones in this comedy. All his efforts are futile: he loses his girlfriend and his apartment and has a succession of misadventures until finally, homeless and hospitalized, he rediscovers his inspiration.