Viviane, an attractive Parisienne, is out looking for some fun during her vacation on the ski slopes of Courchevel in the Alps when she starts up a relationship with a great-looking sportswear salesman, Pascal (Thierry Lhermitte), but at the same time, she is entranced by Micky, a little chubby disk-jockey in a night club (Coluche). Come to find out, the salesman and the disk-jockey are best friends, complicating matters for everyone, especially when the disk-jockey begins to find his buddy's new flame irresistible...
In ''My Best Friend's Girl,'' he tells of a good-looking sucker named Pascal (Thierry Lhermitte) who works at a ski resort and who one morning invites his older, mother-hen of a best friend, Micky (the French comedian Coluche), to meet last night's catch. There, in Pascal's bed, is the coyly adorable Viviane (Isabelle Huppert), wearing little more than a determinedly seductive smile.