On a quest to avenge his father, Knut the Great defied the odds to ascend to power. With cunning raids, fierce battles, and strategic alliances, he conquered England, Norway, Sweden, and Denmark, forging an unprecedented union of Nordic and Anglo-Saxon lands and establishing a maritime empire spanning the North Sea, the Baltic Sea, and the Atlantic Ocean.
An unmatched achievement that allowed him to secure lasting political and cultural control over Northern Europe and to become the ruler of the largest empire ever created by the Vikings.
A tale of warfare, blood and command, Knut, the Viking Emperor, is a deep dive inside the head of a military mastermind whose hunger for glory left an indelible mark on European history. An unprecedented experience in the world of the Vikings, made possible by visually stunning, fully AI-generated reconstructions designed in collaboration with historical advisors.