The incredible new discoveries in palaeogenetics are revolutionising our understanding of archaeology, both when it comes to the first major waves of migration into Europe and to the composition of prehistoric families. Swedish journalist Karin Bojs sets out in search of her very distant prehistoric ancestors. These studies of ancient DNA will enable her to learn more about the origins of Europeans — from the Palaeolithic hunter-gatherers and the first Neolithic farmers to the people who arrived from the steppes at the dawn of the Bronze Age.