From France to the US, the incredible journey of Alice Guy, a pioneer and the first female fiction filmmaker in cinema history.
The series explores the extraordinary life of Alice Guy — a woman who was an artist, entrepreneur, wife, and mother. It delves into her struggles, her thwarted loves, and her quest for freedom and recognition.