Marie-Line Maupain, a French secret service spy for thirty years, is abruptly sent back to her home region, Cantal, where she is supposed to maintain a low profile. Instead, she begins investigating local police captain Bruno Lafon’s cases, behind his back. Using very different but complementary methods, the two soon form a powerful investigating duo.