Born in Beijing in 1961, Li Chevalier is a French-Chinese visual artist with a unique career and an intense body of work, drawing inspiration from Asian and European cultures. Using India ink, water, and sand, she creates subtle mixtures on her canvases, leaving ample room for chance and the unexpected. By combining Eastern artistic expression with the humanistic to Western tradition, the artist has opened a new field of aesthetic and sensory exploration, constantly searching for lost beauty.