This documentary retraces the origin of oriental dancing and shows its daily practice through shows and dance workshops. It gives different points of view and depicts the complexity of the relationship between religion and family on the one hand, and dance, pleasure, and femininity on the other. It strives to show another image of oriental dancing, so often linked in the West to the term - simplistic, to say the least - belly dance.