Alex and Pauline, a young couple madly in love, have just moved to the south. The young philosophy teacher and her anthropologist husband are warmly welcomed by their neighbours, Mathilde and Pierre, who are delighted to have them nearby. Until now, there was only Gilles Vasseur, a retired forestry engineer, a loner obsessed with his garden and his plants.