Benjamin Lebel, a renowned oenologist, is preparing his new guidebook. Commander Barbaroux, from the criminal investigation department, interrupts his work. The police are faced with a very curious case. The day before, the lifeless body of an old man was discovered. There is no doubt that it was murder. This death is surrounded by unusual circumstances. Next to the body were a glass filled with wine and... eleven other empty glasses.