At 33, Clément has spent his entire life in a monastery and is preparing to take his final vows to become a monk. He only knows the modern world through books and correspondence courses he took at university. An orphan, he was adopted by the monastery's steward and taken under the wing of Brother Benoît. When Brother Benoît is found murdered, Clément helps Elli Taleb, a staunchly atheist police captain, find the killer.