Clarisse, Melissa's problems stem from the tact that she has disconnected from her past, her history and her island. Melissa will therefore reconnect with her culture, and above all, reconcile with herself. After narrowly escaping death, Gaëlle eut ties with the police and settled into a post-hippie community away from the world. However, a threat looming over Thaïs will convince her to return to social life, and resume her job as a cop.