Castelnaudary in the Aude region: the body of a woman is found trapped in a lock. Given the initial findings, which are damning for the victim's husband, a judge, a brilliant Parisian police commissioner is assigned to the investigation. She will have to work with a local police officer who knows the Canal du Midi like the back of his hand, as well as the town, where he knows everyone.