Caught between his father who is preparing to retire to Portugal and his mother who refuses to leave France, Jo tries to work out his own identity. His passion for rock music gets him involved with his sister’s former lover. By following this charismatic leader preaching dubious ideology, Jo risks losing his “gentle half” forever. Meanwhile in Portugal, Fanfan becomes disillusioned. Will they manage to grow up without each other?