When he tells Perla the good news, she's crazy with happiness, but can no longer hide her secret: suffering from an incurable illness, she only has a few months to live. Just then, Maurice's agent calls to say that an American star originally destined to play Shylock has had a change in schedule and that he's now free to play the part. Maurice is out of luck.
With the help of his four friends, Maurice concocts his lie of love and to make it credible he sets out to create a show more ambitious than he ever imagined he'd perform. Prisoner of a lie that will have far-reaching consequences, Maurice at last finds the major role of his life.