Jerome Martinaud, a wealthy, influential attorney in a small French town who falls under suspicion for the rape and murder of two little girls. He is the only suspect, but the evidence against him is circumstantial. As the city celebrates New Year's Eve, the police led by Inspector Antoine Gallien, who is investigating the double rape/murder case, brings the lawyer in for questioning; at first politely, and then less so, as the interrogation team consisting of Inspectors Gallien and Marcel Belmont chips away at the suspect's alibi. They interrogate him for hour after hour while Martinaud continues to maintain his innocence. We learn all about the evidence; we meet Martinaud's wife Chantal who tells Gallien about the rift between them and the origin of it, which may be an eight year old girl (Camille) Martinaud was in love with; but will we, and Gallien, finally learn whether Martinaud is guilty?