Beauvoir, lonely, aging private detective, is put on the bloody track of beautiful Catherine Leiris who kills and robs her rich husband(s) on their wedding night. Although he never approaches her directly, he follows her and increasingly feels to be telepathically connected to her, because she reminds him of his daughter he never met. After he led a blind artist, Catherine's truly beloved spouse, into a bus accident, she makes a living by bank robbery with young Betty till Betty gets shot. Alone again, Catherine leads a sad, uneventful life as a waitress, when she meets her follower.