Paul (Jean-Claude Brialy) is a decent man in an ugly situation. His wife (Stephane Audran), who was crippled in their second year of marriage, has become a bitter and unpleasant virago. Though he keeps company with a lovely mistress (Catherine Spaak), the wife is still a considerable burden. When she dies in an automobile accident, he is relieved. That relief is short-lived, however, because his sister-in-law (Stephane Audran, again) comes to live with him immediately. For reasons of her own, she re-creates his wife's shrewish persona and even uses her wheelchair. At the same time, someone tries to blackmail him by suggesting that he killed his wife. Naturally, when the blackmailer (Robert Hossein) is found dead, he is the chief suspect.