Michaud (Michel Serrault) is a timid and anxiety-ridden security-systems technician who is prone to daydreams like Walter Mitty. Continually teased by his colleagues and his taunting alter ego, Michaud is victimized by a fellow employee who tries to implicate him in a bank robbery. He emerges from his emotional isolation and daydreams to help trap the crooks.