Aquilie loves Titus but she is promised to his brother. Aquilie’s father conspires against Titus’s – Brutus the Emperor – and promises his daughter the hand of Titus if she succeeds in uniting him to their cause. By love for Titus, Aquilie decides to reveal everything to him.