Alone has a deformed face. He has been living alone forever in a lighthouse in the middle of the ocean. His imagination is his only companion, which he stimulates with words from an old dictionary. One day, he discovers the world through a few postcards. He can't stop wanting to know more. How will Alone free himself of his prison? Who will help him?