In narrative form, the intimate lives of the founding artists of modern art, from Montmartre in 1900 to the Liberation. Picasso, Matisse, Apollinaire, Dali, Breton, Cocteau, Kiki de Montparnasse, Gertrude Stein, Gide, Malraux... A fascinating ballet of intertwined destinies, superbly brought to life through painting, illustration, and animation.