1972. A landmark trial shakes France as young Marie-Claire is prosecuted for having an illegal abortion with the help of her mother and two other defendants. In a courtroom governed by men, the verdict seems inevitable: prison for the women, while the rapist goes unpunished. Their last hope lies with Gisèle Halimi, a fearless lawyer known for openly challenging patriarchy and confronting the system that condemns victims and lets perpetrators walk free. Alongside the accused, Gisèle will not only change their fate, but, against all odds, transform the condition of women forever.