Spanning eight decades and four continents, filmmaker and editor Mary Stephen embarks on a personal investigation into her English surname—not to indulge in a narcissistic exploration but rather to uncover the dissonances, the contradictions in our heritage that, in spite of our all-too human desire for harmony and continuity, are the fundamental elements that shape us. It is in this spirit that this intimate journey unfolds.