Divided family empire, culminating in fratricidal and deadly struggles in 1995 with the murder of Maurizio Gucci by his ex-wife, Patrizia.
Provocative style, notably with the transgressive porno chic invented in the late 90s by Tom Ford.
A war at the top of the luxury groups, pitting moguls Bernard Arnault and François Pinault against each other to take over the house. No other fashion house has had such a wild and boisterous history as Gucci.