This immersive documentary takes us inside the neonatal unit of Robert Debré Hospital, one of France’s largest. Éric Guéret shed light on the unfiltered realities of neonatal care.
Neonatal units care for extremely premature babies as well as full-term infants with severe medical conditions. Over a six-month period, filmmaker Eric Guéret immerses himself in their world, telling the stories of these children, their families, and the passionate teams dedicated to their care. Guéret’s unflinching look at this sensitive subject helps us understand the realities of neonatal care without taboo. A tribute to public hospitals and a warning about the dramatic consequences of their decline.