A documentary investigation into the decline of women’s rights in the land of the free. This documentary reveals the shocking reality of women’s rights in the United States. Despite its image as a beacon of freedom, the US imprisons more women than any other country, driven by sexist laws and a resurgence of religious extremism. From forced marriage to the criminalization of pregnancy, we witness the erosion of women’s rights in the heartland, by exploring the stories of those impacted and the fight for resistance.