On May 11, 1987, France held its first trial for crimes against humanity, compelling the nation to confront its dark history of occupation and collaboration during World War II. This trial was more than just a legal event; it was a major media and societal milestone that addressed the long-standing amnesia surrounding France's wartime past.
Based on original footage of the trial and interviews with remaining witnesses from the period, the documentary series shows how the Klaus Barbie trial transcended the judgment of a single individual. It became a crucial moment for French society, significantly shaping national memory and reinforcing Holocaust remembrance.