Set in a dark cave, In the Same Breath explores and questions the origins and consequences of the blockages of a woman who aspires to become a mother. Through intimate conversations with the director, she wanders in this underground and uterine space of the unconscious, full of paradoxes and memories. The voice of the cave and its lights tend to lead her towards a way out.