“RAPTURE II - PORTAL" revolves around Ukrainian Vogue dancer Marko and the confrontation with his abandoned apartment in the region of Donbas, where the war is going on for ten years. It fuses the idea of a physical lost home and the body of a dancer as an infinite eternal home. The film is contextualised by the self-commented tour of Marko, structured as a hypnosis session.