The visual journey of memories is possible in certain hypnosis or dream situations. The focus on this film is the ability of immersive films to provide the sensation of dream vision. How to visualize what is in the past or in the future, what is absent from the present. The film is a journey, a mental journey that uses all the scales of the human gaze to memories, from the infinitely large to the smallest invisible.