“Emersive” is a mesmerised experience in a colourful and retro-futurist universe, a journey in a tomorrow’s world. Composed of a single sequence camera shot, this film offers to cross borders with an exploration of microcosms based on the camera choreography : rotation, fall, rise, advance, retreat. The soundtrack, combined with audio archives, reminds the contribution of scientific discoveries and technological evolutions in our society, improving our environment through digital during this hypnotic trip.