He develops and imagines a world inside a dark room. His daughter weaves a dialogue inside it: about latent, invented images. About the ways of resisting and navigating the darkness. UNA SOMBRA OSCILANTE explores how the intimate and political weight of images can open spaces to reflect upon them as acts of resistance, either because they are made despite the horror of their context or because they offer an imaginary vanishing point that might just set us free.