With an unwavering commitment to his creative vision and freedom, David Lynch, an artist fascinated by the most deviant depths of the human soul, has composed his oeuvre like a riddle to decipher, on the cusp between dreams and reality. From Eraserhead, his cult-classic first feature film; to Twin Peaks, which transformed the world of TV series; via Mulholland Drive, seen as the greatest movie of the 21st century, David Lynch has been taking us through the looking glass to explore the strange foundations of the American dream. In revisiting both the filmmaker’s life and his work, this documentary will probe his creative process and plumb the hidden meaning of an implacably consistent filmography.