Mathare Fathers is a film about three single fathers and their children in the Mathare shantytown of Nairobi, striving to change their fate against all odds. Corrupt police, poverty, and the ever-present temptation to revert to old habits lurk around every corner, yet the dream of a better life remains steadfast.