A choral portrait with 16 voices, 16 unique trajectories, reflective and intimate, of an intergenerational resistance movement led by young people who live and fight against land and water grabbing, industrial devastation, the rise of totalitarianism, and face political repression. A deep dive into the heart of Soulèvements de la Terre, revealing the unprecedented composition of the multiple forces deployed throughout the country, experimenting with other ways of life, forging new links with living things, thus overturning the established divisions between the political and the sensitive, opening us up to a field of possibilities.