In the 1990s, eight-year-old Agata leaves her Polish homeland to take a bus to Belgium by herself. Anxious about the journey, she begins to write a letter to her father who has stayed behind in Poland. When she drops her pencil and it rolls away, Agata is forced to overcome her shyness. Searching for it, she weaves her way between the rows of seats and plunges into a fantastical world inhabited by strange half-human, half-animal passengers. Agata’s perceptions transform the reality of migration into an imaginative experience of initiation.