Somewhere in the highlands, a spring sun bursts into life around a slowly thawing stream. Beneath its surface, lurking in the shadow of a flourishing bank, Salmo, a young and intrepid salmon, is born. In the rhythm of the seasons, in the joyful swirls of their native river, Salmo, Salma, and Salto will prepare, without knowing it, for the evening of the full moon when a mysterious transformation will signal the start of a journey to the farthest reaches of the Arctic's glacial waters.