Basil sets off to the market to sell his horse. On the way, he crosses paths with a crafty fellow who trades the nag for a cow. A little further on, Basil exchanges his cow for a goat, then the goat for a hen. Basil Where Are You Going shows that, contrary to appearances, the person that we thought was fooled isn't always the one who was!