A couple lives happily in a humble, tumbledown house. One day, the man catches a tortoise with a golden shell in his nets. In exchange for its release the animal promises to make the fisherman's wishes come true. A tender and modern approach to this classic fable that illustrates humanity's unfortunate tendency toward greed.