Mirette Investigates is the first ‘travelling detective comedy’. Mirette is 11 years old and her passion is INVESTIGATING! She loves kidnappings, thefts and disappearances. She's helped on her adventures by Jean-Pat, her ‘hunter’, a lazy, red-haired tomcat. Their relationship is built on humour, action, humour, hard-hitting exchanges, humour and a lot of tenderness, without forgetting the main ingredient: humour! Their favourite playground (and place of investigation): the modern city, teeming with all the ingredients for action and suspense! For this first season, there are eight of them. There's Paris, New York, London, Barcelona, Rome, Beijing, Moscow and Cairo. But Mirette's Investigations wouldn't be called Mirette's Investigations without world-class investigations with clues galore, false leads, chases and spectacular arrests that make headlines.