Ryta and her family come from the Roma community and have just moved into a low-income housing estate. She is fascinated by Kaïs, a young man her own age who lives in her building and has a passion for pétanque. So she decides to learn to play pétanque, a sport that leads to unexpected and touching encounters, synonymous with life in social housing.