Once the heroes of Alysia, the group known as the Legendaries, made up of the knight Danaël, the princess Jadina, the elf Shimmy, the Jaguarian Gryfenfer, known as “Gryf”, and the warrior Razzia, former right-hand man of the evil sorcerer Darkhell and his daughter Ténébris, was banished when its members, in an attempt to stop Darkhell and Ténébris from conquering the world, accidentally broke the Stone of Jovénia and sent the world's population back into infancy.
Although they have become undesirable wherever they go, the Legendaries continue to fight against the forces of evil, embodied not only by Darkhell and Ténébris, but also by the demonic sorcerer Galina Skroa and many others, and have now set their sights on finding the Crescia Stone, the only magical artifact capable of reversing the effects of the Jovénia Accident...