Les Minijusticiers is a series of close-up stories about the ordinary lives of children aged six to eleven, embodied by anthropomorphic animals. Each story takes the form of a funny, light-hearted fable, systematically punctuated by an amusing and pertinent moral.
The slogan of the series is ‘Mini-flaws, maxi-powers, everyone will be a hero for a day’.