While his parents are welcoming friends, a child leaves home in the middle of the night and enters the undergrowth, wearing rubber boots. There, a strange beast, curious and solitary, will lead him into the heart of the forest to meet the nocturnal creatures that live there, and so as not to be alone again, will try to delay the child's departure as long as possible.