Through her determination, Sabine Zlatin helped bring the story of the Izieu children's roundup of April 1944 to light and integrate it into our national history. From the anti-Semitic Poland of the early 20th century to 1990s France, including the German occupation and Vichy collaboration, "Sabine Zlatin or the impossible forgetfulness" immerses us in the story of a multifaceted woman.