A child is hastily entrusted by his mother to distant relatives. Their television set broadcasts reports on the depletion of natural resources and collapse. The child overcomes his fear and boredom by exploring the apartment, which, like the couple who have difficulty resisting a nap, seems suspended in time. Frightened, he clings to sounds, details, and sensations.